Stash o meter för juni

Summeringen för garn stashen i maj

Köpt:

Fått: 562

Sålt/gett bort:

Avmaskat: 1876

Summering månad: -1314

Summering år: 2643

I maj har jag lyckats med att ha avmaskat mer än vad jag har gjort under någon månad under våren. Och det i kombination med att jag inte har köpt något garn. Däremot har jag fått ett par nystan tildagarn av min mor. Det ger att jag får ett minus igen, äntligen 1314 meter minus. Och detta påverkar även årstotalen 2463 meter plus för året det ger ett snitt per månad på knappt 530 meter i månaden vilket jag känner mig verkligt nöjd med även om tanken var att jag skulle minska lagret.

Under april månads utvärdering skrev jag att jag hoppades att mängden avmaskat var minst 1500 meter och mängden in inte var mer än 1000 så att de blev minst 500 meter minus och det har jag lyckats med med råge. Hoppas på något liknande i juni.

Nu i juni hoppas jag få en del avmaskat. Ernst tröja hoppas jag faktiskt att jag blir klar med hela även om mitt ufo mål är att få klart kroppen. Sista deltävlingen innan finalen i sockmadness är i fullgång och de vill jag bli klara med. Jag vill även sticka finalparet även om jag inte tror att det är jag som kommer att representera vårt lag (efter att min sticka gick sönder). Och idag så har tour de sock börjat. Där kommer det släppas tre mönster totalt i juni. Och jo Ernst byxor som jag skrev om igår. Det innebär att jag i juni vill sticka:

·         Sockmadness runda 6

·         Sockmadness runda 7

·         Ernst tröja ufot

·         Ernst shorts

·         Tour de sock runda 1

·         Tour de sock runda 2

Jag tror att jag är ganska så kör reda nu i början av månaden. Vi får se när månaden är slut om jag har lyckats med något av det som jag har tänkt mig. För av någon anledning måste man även äta, sova, jobba och passa barnen…

Kommentera

