Fredagens stickfest

Då tänkte jag börja med att sammanfatta helgen som varit. Mamma och Annicka mötte upp mig hemma vid lunch. Efter  i hade ätit kom morfar och passade Esther och Ernst så vi kunde köra. Trafiken flöt lugnt på och vi kom med en tidigare båt till öckerö och sedan grötö.

Framme på Grötö fick vi nyckeln till vår stuga och våra goodiebags. I goodiebagsen fanns det bland annat strumpgarn, väldigt passande för mig.

image

Sedan var det invigning och middag. Efter middagen var det garnlotteri. Jag vann garn till två par strumpor och sedan ett nystan sjalgarn från  limmo design. Jag som länge velat ha garn från henne har nu fått två nystan i samma vecka. Ibland har man bra flyt.

image

Senare på kvällen var det dags för knitquiz. Jag lyckades vinna i år igen. Jag tyckte att vi svarade bra på frågorna men att vi skulle vinna. Vi vann vars en mönsterbok från elsebeth lavol och två härvor bommulsgarn var från alpaca of Sweden.

image

Sen sa den trötta mamman godnatt och fick och la sig.

Kommentera

