The non shop project

Jag har blivit utmanad av en kollega att vara med i the non shop project vilket går ut på att sluta shoppa. Som föräldraledig känns det som ett bra tillfälle att fundera över vad som inhandlades.

Utmaningen varar i ett helt år med start idag. Man sätter själv upp sina riktlinjer och regler. För min del handlar det om att fundera igenom vad som handlas, både mat och övrigt. Jag får lov att köpa nya skor men först när jag slänger ett par andra. Det samma gäller kläder något måste ut innan jag får köpa något annat. Utmaningen gäller bara för mig. Grejer till Ernst och Esther kommer jag att köpa men inte utan att tänka efter före exempelvis kommer Esther få vinterkängor för det är hon i behov av men fler kortärmade tröjor behöver hon inte i större utsträckning än att jag kan sy om behovet uppstår.

Jag ska även under denna tiden försöka att minska mitt garnlager. Målet är att inte köpa något alls innan siv (om jag bestämmer mig för att anmäla mig). Om jag ska köpa något ska längden ut på färdiga projektet vara större än vad som köptes.

3 thoughts on “The non shop project

Kommentera

