Sockmadness kvalifikationsrunda

Jag har stickat färdigt kvalifikationsrundan inför sockmadnesstävlingen. Jag blev klar sådär 2,5 dygn innan det var deadline så jag har en känsla av att jag kommer hamna i ett svårare lag denna gången än förra gången. Jag fick även klarbesked så jag vet att jag kommer få vara med i ett lag.

20170313_214005_medium

Garnet jag har använt är ett garn från Järbo, mini raggi heter det. Jag har haft det i min stash ganska så länge. Enligt ravelry hade jag lagt upp det den 3/4 2013 så det tillsammans med ett par andra nystan som är upplagda samma dag är mina äldsta.

Jag är väldigt nöjd med mina strumpor. De passar perfekt. De var ganska långsamma att sticka eftersom man fick titta på stickningen nästan hela tiden. Mönstret i sig var lätt att memorera eftersom det bara var två varv som repeterades. Nu ligger dessa i min garderob i väntan på att få en fin låda i så att de sedan kan kvalificeras till mina box o sox. Som nu efter 3 månader har 3 par strumpor i sig. Heja mig!

 

 

Kommentera

