Vanilla is the new black

Mina strumpor Vanila is the new black blev klara under den sista deltävlingen i melodifestivalen i lördags. Jag är väldigt nöjd med dem. De passar bra. Lite otur hade jag för jag fick på det sista varvet och när jag sydde ihop dem använda ett nytt nystan garn för det jag hade räckte inte. Men det är så det kan vara ibland. Nu ligger de i gardroben och väntar på den 1/1 2018. De är par två i min box o sox utmaning. Den utmaningen består i att sticka minst 12 par strumpor åt sig själv under året. Jag har lite planer på att lägga upp till ett par strumpor till men eftersom sockmadness snart drar igång så känns det lite dumt att börja på ett nytt projekt precis så här under uppvärmningen. Jag får helt enkelt vänta. Från adventskalendern har jag lite garn kvar så jag kan nog få ihop till ett par strumpor till.

20170225_213042_medium2

Kommentera

