Mössa till Esther

Esther klagade på att hennes mössa var förliten så jag frågade om jag skulle sticka en åt henne. Ja fick jag till svar. Hon valde garn och jag satte igång. Jag var rädd för att mössan skulle bli för stor så jag minskade den. Provade den på barnet och då var den givetvis förliten. Repade upp och gjorde om, provade på barnet och då var den förstor. Suck. Gjorde den klar och då var den förliten. Förlängde då mudden och maskade av. Nu vägrar barnet att ha den. Man kan bli frustrerad för mindre. Hoppas att hon kommer att ändra sig under helgen och använda den ändå. Men hon har en stark vilja. Vill inte hon ha den så kommer Ernst få den ti20170216_201823_1__medium2ll nästa säsong eller så. Han tyckte att den var fin.

Kommentera

