Carl the Typographer

Jag kan nu äntligen visa min teststickning som jag stickade i januari. Det var ett par strumpor åt Yarnesty (tidigare AlpakkaAnna). De heter Carl the Typographer och är ett väldigt roligt mönster. Jag var lite rädd när jag fick mönstret från början att det skulle vara svårt att komma ihåg mönsterrapporten eftersom den är på ganska många varv. Men det gick över förväntan. Efter att ha gjort den första rapporten så behövde jag bara slå en blick ner i mönstret för att veta vart jag var.

20170121_225016_1__medium2

20170121_225030_medium2

Jag stickade dessa underbara strumpor på 5 dagar vilket är rekord för mig. Jag rekommenderar mönstret varmt! Garnet jag använder är färgat av den underbara indie dyern Limmo design och garnet passar så bra med mönstret

Kommentera

