Vad jag stickar på och i vilken ordning D

Då var vi återigen tillbaka till mina listor. Jag känner, återigen, att jag behöver strukturera upp vad jag stickar på just nu och vad som ligger i pipen på att stickas härnäst.

  • Teststickning, jag har återigen fått äran att teststicka åt AlpakkaAnna. Det skall bli ett par strumpor. Jag har kommit en bit på foten och det är ett trevligt mönster som trots att mönsterrapporten är ganska lång så är det lätt att lära sig den utantill.
  • Esther vantar, det är ett par vantar som skall ges bort (tillsammans med mopsvantarna). Jag har gjort 1.5 vante så 0.5 vante kvar plus två tummar.
  • Sticka färdigt oket på Ravello. Jag hoppas få oket klart i januari, så jag kan sticka koppen i februari och armarna i mars. Jag vet inte hur realistiskt det är men jag hoppas.
  • Dog mittens, skall ges bort med Esther och mopsarna
  • Kaninvantar, skall också ges bort med Esther och mopsarna

 

Gah…. Vad skönt! Jag har precis rensat bort 6 mönster ur min kö på ravelry. Den är fortfarande väldigt lång. Jag hade 5 stora och fina sjalar i kön. Men jag har sjalar så att det räcker, jag använder de oftast bara som halsduk och då kan de inte vara förstora. Jag har en stor sjal på jobbet (Reventouli) och en stor i soffan (Butterfly) och det räcker. Jag har fler sjalar stickade som i huvudsak ligger i en låda och bara ligger. Jag känner att min sticktid kan användas till alster som faktiskt används. Den halsdukssjalen som jag använder idag, en solution, har nu tyvärr börjat gå sönder men jag har både en gratitude och en haruni liggandes.

 

Frågan är nu bara vad jag skall göra med allt det fina sjalgarn jag nu inte har något planerat projekt för. Undra om man kan göra sig en luftig spetströja så småningom…. Jag lider ju inte direkt brist på varken garn eller projekt, däremot tid. Men jag tycker bäst om att ha det planerat för vad jag skall göra med det.

 

En tanke som slog mig nu är att jag håller på med en breathing space tröja. Jag tog garn från ett annat planerat projekt till den. Frågan äro m jag kanske skall damma av den så att jag kan sticka klart den innan SIV för den affär som jag har köpt garnet i skall ställa ut som säljare. Det hade varit skönt att kunna komplettera upp med de nystan som fattas.

Kommentera

