Ufo januari

Igår blev jag klar med mitt ufo för januari. Det gick betydligt fortare än vad jag hade tänkt. Mudden var färdigstickad på en av vantarna. Den andra vanten började jag med i söndags och blev klar igår så totalt 4 dagar. Det är rekord för att vara mig.

20170111_181604_medium2

Vantarna är pugs n kisses av Jenny Alderbrantd. De var kul att sticka. Jag har stickat de i semilla fino och stickor 2.25. Stickorna fick jag i present av AlpakkaAnna för att jag har teststickat ett par strumpor åt henne (Tula av isfolket).

Detta är ett av de paren vantar som skall ges bort i present i under våren. Jag har idag lagt upp till vantpar nummer två. Lika bra att sticka på medans det går undan. Dessutom kommer jag antagligen att till helgen få garn och mönster för att göra en ny teststickning så det hade varit väldigt skönt om jag hade kommit en bit på vägen med nästa par redan nu.

 

 

Kommentera

