Nyårslöfte 2017 och utvärdering 2016

Nu när vi är inne i januari känner jag att det är läge för att göra en sammanfattning över målen för år 2017 samt hur utfallet blev utifrån målen för 2016.

Målen för 2016 var

  • Sticka från stashen, minst 50 % av de projekt som avmaskas skall vara från stashen och då i meter räknat.
  • Sticka minst två tröjor/koftor till mig
  • Sticka minst 6 par Harry Potter strumpor
  • Sticka mer från de mönster jag redan har
  • Sticka minst 4 beekeepers i månaden och montera
  • Sticka mer till Esther och Ernst
  • Planera handarbetade julklappar och födelsedagspresenter
  • Sy minst 4 klänningar
  • Sy minst två tunikor

Sticka från stashen har jag gjort. Minst 23 av mina 36 projekt var från stashen, sen hur det blev i förhållande till antalet meter vet jag inte.

Någon kofta eller tröja till mig blev det inte. JAg började på en men sen kom jag inte längre.

Några Harry Potter mönster blev det inte heller

Jag har stickat en del av de mönster jag har. Men har samtidigt införskaffat en hel del nya.

Jag tror jag stickade 4 beekepers totalt under året

Jag fick stickat ungefär lika mycket till ungarna detta året som förra året

Vad gäller presenter och julklappar så blev det en del men det kunde varit mer

Jag har inte sytt något till mig varken klänning eller tunika. Det har inte blivit mycket sytt alls under året.

 

Nu är det ett nytt år och nya möjligheter. Vad skall då vara visionerna för detta året?

  • Sticka mer från stashen. Även om ökningen 2017 var helt okej så vore det underbart om den kunde minska något.
  • Jag vill sticka två tröjor till mig själv (ravello, breathing space eller stopover)
  • Beekeeper blanket, jag hoppas sticka minst två beekeepers och montera de i månaden
  • Sy minst två klänningar till mig själv
  • Sy fler leggings till Esther
  • Sticka mer till mig själv
  • Sticka mer till Esther och Ernst

 

Detta är mål och visioner inte hårddragna regler. Vi får se nästa år på utvärderingen hur det går.

Kommentera

