Shetlands garn 

I somras var min morbror och hans särbo på semester på schetlandsöarna. När jag fick vet att de skulle dit var jag inte sen med att höra om de kunde köpa med sig lite garn hem till mig. Det är alltid kul att få garn från olika ställen runt om i världen.

Jag fick fyra nystan Jamieson and Smith garn. 25 gran i varje nystan och lite drygt 100 meter. Det gör att det är av samma grovlek som exempelvis Opal. Vad exakt jag skall göra med garnerna är ännu inte helt bestämt men jag tror att två av dem kommer bli en mössa med Hedwig från Harry Potter.

Kommentera

