Gummivest

Jag har stickat klart min teststicking Gummivest. I och med det så har jag även stickat upp 1000 gram garn. Heja mig! Jag skall försöka få sticka upp ännu mer innan årsskiftet så det inte blir så mycket plus för året.

Men åter till gummi. Jag stickade den i storlek 12-18 månader och i garnet som blev över från en av Ernsts tröjor. Det är en väldigt mjuk och mysig väst. Jag har provat den på Ernst och på honom sitter den lite tight men å andra sidan så är han 2 år och 4 månader dvs något större än storleken jag stickade. Jag kan rekommendera den när mönstret släpps. Ett snabbstickat plagg. I och med att jag stickade min i bomull så tänkte jag att man kan ha det direkt på kroppen.

Kommentera

