Patent mössa

I somras var Fredrik och hans kompis Linus på Copenhagen jazz festival. De brukar åka dit varje år. Av en slump satte de sig på ett café utanför sommerfuglens garnaffär. Fredrik kunde inte låta bli att gå inom och köpa lite garn åt mig. Två av nystana har blivit en patentstickad mössa. Det är nu läge att börja använda den.

Jag har ett nystan kvar av varje färg av detta garnet och har planerat att sticka ett par patentstickade vantar att matcha de med. Jag fick även två nystan sjalgarn som jag har sett ut en sjal som jag skall sticka men jag har inte riktigt tid att göra det nu

Kommentera

