Adventskalender stickningar

För någon vecka sedan så annonserade Pia Kammeborn att hon skulle ha en adventskalendersticknng och att det skall bli ett par strumpor. Detta i samarbete med moods of color. Moods of color färgar jättefina garner och jag var väldigt sugen på att köpa ett kit. Men jag har inte kommit upp i mitt 1 kilo garn än så det var bara att gå igenom vad som fanns i stashen. Jag hittade rätt färger i mitt lager och är väldigt nöjd med kombinationen. Dessutom var det helt gratis (just nu). De stickas i grönt, ljusgrått, mörkgrått, vitt och rött. Första ledtråden skall släppas idag och jag är spänd på hur det skall bli. Jag kom nu på att jag inte har kontrollerat om jag har någon ledig sticka i rätt storlek…. Får göra det i väntan på att ledtråd 1 släpps.

 

Sedan finns det en adventskalender som heter vinterkyla och även den skall bli strumpor där släpps första ledtråden den 27 november så om jag inte hittar stickor till den också så finns det tid att införskaffa de. Dessa strumpor består av två färger där man behöver mer av den ena färgen än av den andra. Jag har mina funderingar på vilket garn jag skall använda mig av. Men det är ett par dagar kvar till den 27 så det finns tid för att ändra sig.

 

Den tredje adventskalendern är Frankensocks Advent MKAL och det skall också bli ett par strumpor. Här är det tänkt att man skall använda sig av sina restgarner i fingering tjocklek. Det har jag en massa så vilka färger och vilka garner det blir det har jag ingen aning om i dagsläget. Även här är det stickan som är den kritiska punkten. Jag tror inte jag har så många i rätt storlek lediga. Denna är en riktig adventskalender där första ledtråden kommer den 1 december och håller på till den 24.

 

Till sist är det JennyPenny som skall ha en adventskalender. Där har vi inte fått så mycket information än. Bara att man skall ha icke stickigt garn. Men ingen info om tjocklek, vad det skall bli eller något sådant. Spännande.

 

Målet är att delta i alla fyra. Har jag någon gång trott på att jag kommer lyckas med mina mål? Jag har i alla fall som vision att försöka. Ledtrådarna släpps inte på samma dagar och det är skönt. Den enda som krockar med de andra (vad jag vet just nu) är Frankensocks Advent MKAL där det släpps en ledtråd varje dag. Men eftersom det gör det så kan inte de ledtrådarna vara så stora. Detta skall bli spännande. Och en bra möjlighet att minska garnlagret (hoppas jag). Fast sen så kommer Limmo designs adventskalender inom de närmsta 14 dagarna och det blir ju en liten ökning…..

Kommentera

