Stash o meter för oktober

Då var ännu en månad till enda. Tiden går så fort.

Avmaskat: 3059

Gett bort: 500

Fått: 0

Köpt: 1925

Resultat för månaden: -1634

Summering för året: 6886

 

Min utmaning att inte köpa något nytt garn innan jag hade stickat upp 1 kilo gick ju sådär. 425 meter är garnkit från tant kofta till struman citrus från tant ulltuss. 800 meter är som en kollega köpte åt mig från en indie dyer här i skåne som jag har velat ha garn av ganska så länge (garnet ligger dock på jobbet och får ligga här tills jag har klarat av mitt kilo). 400 meter är från när jag och mamma var på spökstickning, mer info om det kommer senare. Och de sista 300 meterna var för att virka en Bobbo (från babblarna till Ernst), men vi hittade en Bobbo i affären bredvid så det blir ingen sådan.

Trots ovan inköp så är jag väldigt nöjd med min månad. Jag har avmaskat och gett bort totalt 3559 meter vilket gör ett minus för månaden med 1634 meter och totalt för året är det ett plus på 6886 meter. Detta kan jämföras med 24927 meter vid samma period i fjol ganska så stor skillnad alltså.

Tro det eller ej, men alla de mål jag satte upp inför oktober har jag lyckas att infria. Jag har stickat klart Ernst monsterbyxor så jag klarade av mitt ufo. Jag fick avmaskat Butterfly sjalen och sen blev bara två dagar sen. Kristinehamnskoftan blev jag helt klar med och Esther har använt den ett par gånger. Till sist så har jag gjort hälften av ränderna på Mymlans randiga västklänning.

Då kommer frågan vad är rimligt och vad vill jag uppnå med min stickning i november. Givetvis vill jag sticka färdigt Mymlans klänning så jag blir klar med mitt ufo och har en julklapp till Esther. Jag vill även sticka ett par monsterbyxor till en kompis som skall få barn i december/januari. Det hade varit skönt att vara klar med de i god tid. Sedan önskar jag även att jag hinner med två par vantar som jag skall ge bort. Det är ingen panik än med de men de hade varit väldigt sköna att få färdigt. Kan jag dessutom börja på Stopovertröjan till mig så hade det varit helt underbart. Givetvis så tror jag inte att jag kommer hinna allt detta men friskt vågat, hälften vunnet.

Kommentera

