Ny utmaning

Min kära stickvän AlpakkaAnna tipsade om en ny utmaning. Den går ut på att sticka upp 1000 gram garn innan man får köpa något nytt. Att sticka upp 1000 gram är en utmaning för mig då ajg mest stickar strumpor och ett par strumpor väger mindre än 100 gram. Hur jag har tänkt fördela mitt kilo är enligt följande

  • Coffe cantata ufot för september (redan klart så) 100 gram
  • Morotsstrumpor 100 gram
  • Butterfly sjalen 200 gram
  • Ernst monsterbyxor oktober ufo 100 gram
  • Kristinehamn kofta till Esther 250 gram
  • Mymlanklänning 250 gram

 

Det blir 1000 gram. Om det blir dessa projekt och om det blir den mängd garn som går åt till respektive projekt det vet jag inte. Jag kan redan nu säga att alla de strumpor som jag stickar åt mig själv i sockgarn kommer räknas som 100 gram oavsett  hur mycket det går åt (om det inte är knästrumpor).

Kommentera

