Oktober ufo

Mitt ufo för oktober blir till att få färdigt Ernsts monserbyxor. Han skall få de i julklapp. I nuläget har jag gjort munnen och har några cm kvar innan jag skall göra ökningarna i grenen. Sen är det benen som skall stickas. Och till sist så skall själva monstret broderas. Jag tänker att det ha de varit skönt att ha ett par stickade byxor under overallen när man är ute i slasket i vinter. De stickas med dubbelt strumpgarn och de känns som de kommer bli varma och sköna. Jag hade kunnat tänka mig ett par till mig också.

Kommentera

