Snart semester

Det är snart semester. Denna veckan är min sista innan jag går på ledighet. 6 veckor skall jag ha och det skall bli skönt. Några stora stickeplaner har jag inte mer än att försöka få färdigt något av alla de projekten jag har igång. Igår kom det nya strumpmönstret i tour de sock och jag tänkte börja med de direkt. Men det gick inte för jag hade inte fler lediga stickor i den storleken. Jag har alltså för många strumpor på gång. Jag behöver bli färdig med något par. Tyvärr har jag inte kommit speciellt långt på något av de än. Det är totalt sju par strumpor till mig med stickor 2.5 pågång….

 

  • I remember it again – här har jag kommit halvvägs på mudden
  • Twist and turn – även här har jag kommit en bit på mudden
  • Coffee Cantata – halva skaftet på båda är gjort
  • Snape stocking – en bit på skaftet är gjort
  • Sockan Anna – kommer inte ihåg alls hur långt jag kommit
  • Fergus – tror att jag snart skall öka för hälkilen
  • Knit for tits – gjort halva skaftet på en strumpa

 

Jag tror att jag får ta fram Fergus och Sockan Anna för att se hur långt jag har kommit för att se vilket av dem som jag skall sticka på. Jag behöver få färdigt något projekt. Det börjar bli lite väl många på gång just nu.

 

Ernst alpakka tröja som är mitt ufo för juni växer sakta. Jag är klar med bakstycket och har därmed framstycket och armarna kvar. Jag hoppas på att hinna klart framstycket idag. Det hade varit väldigt skönt. Så tar jag armarna i helgen. Målet var att få klart fram och bakstycke men om jag skulle få färdigt hela tröjan så skulle det vara väldigt skönt. Ett projekt mindre. Jag kanske i nästa vecka skulle titta på mina slätstickade strumpor där jag nu håller på med hällappen samt ett par strumpor till en kompis barn så att jag får färdigt något. Plus blir det oavsett vilket för månadens stash.

Kommentera

