Stash o meter april

Årets sista vårmånad är inledd, även om inte temperaturen är med på det. Men i vart fall så är det dags för åter en sammanställning av mitt lilla garnlager

 

Köpt: 3030 meter

Fått: 630 meter

Sålt/gett bort: 0 meter

Avmaskat: 840 meter

Summa månad: 2820 meter

Summa totalt: 3957 meter (3,13%)

 

Att kombinera garnbantning med att ens favorit garnaffär har 10 års jubileum och att man vinner ufotävlingen är ingen bra ide, då går man plus. En fördel är dock att jag har fått köpt garn till Esthers julklapp, är planerar vi i god tid. Det som blev avmaskat under månaden var två par strumpor, dels ett par till sockmadness och dels mitt ufo strumpor Sol Angelica.  Jag hade hoppats på att bli klar med Esthers klänning men det blev jag inte.

 

Nu i maj hoppas jag på att få mer avmaskat än i april. Jag har valt Esthers klänning som majufo där har jag nu armar, halskant och montering kvar så det känns hoppfullt. Jag vill givetvis bli klar med denna runda i sockmadnesstävlingen och kvalificera mig till nästa. Samt att jag hoppas på att hinna sticka en del på en tröja som Ernst skall få i present när han fyller år. Jag hoppas på att få avmaskat minst 1500 meter och att mängden in inte är mer än 1000 det vill säga 500 meter minus.

Kommentera

