Lite tid och mycket man vill göra

Tiden är alltid ett bekymmer. Jag hinner aldrig med det jag vill göra. Men så är det för de flesta verkar det som. Snart är det april ¼ av året har gått. Nu i april har vi födelsedag för Fredrik och för Esther. Så det är fullt upp med planerandet av kalas och presenter. Den unga damen har ganska så bestämda åsikter om vad och vem som skall vara med på ett kalas.

 

När det gäller handarbetsfronten så är runda två i sockmadness i full gång. Jag klarade mig vidare från runda 1 men mer om det i ett annat inlägg. Från mitt lag så kommer 40 av ca 50 personer gå vidare till runda 3. Det är redan 15 personer som är klara så platserna går fort åt. Jag hoppas jag hinner sticka färdigt och knipa en av de återstående platserna.

 

Sen är det snart den siste och då får jag inte glömma att anmäla vilket ufo jag skall ha i april.

 

Följande har jag på stickorna och i prioritetsordning

  • SM 10 runda 2
  • Sol Angelica strumpor (ufo april)
  • Esthers klänning (var tänkt som födelsedagspresent, är ganska så kört)
  • Ernst alpakkatröja (majufo?)
  • Släta strumpor
  • Snape stocking
  • Sockan Anna
  • Breathing space
  • Ravello
  • Knit for tits strumpor
  • Kerstin halvvantar
  • Fergus strumpor
  • Strumpor till mitt gudbarn
  • Beekeeper
  • Braided-Edge Baby Hat
  • Lättja sjal

 

Dessutom så har Esther önskat sig en snuttegosedjur (ett sådant som lillebror redan har) Får se om jag lyckas klämma in det någonstans, någon gång.

 

Vad jag vill sticka inom en snar framtid

  • Mymlans känning till Esther
  • Dagny mössa till mig
  • Alfons Åbergröja till Ernst
  • Nova klänning till Esther
  • Geomteric Skirt till Esther
  • Harry Potter vantar till mig
  • Stopovertröja till mig

Mycket till Esther som synes. Kan vara för det finns så fina klänningar och kjolar i hennes storlek.

Kommentera

