Dorisvantarna är klara

I en av de grupperna som jag är med i på Facebook har vi kalat, eller parallellstickat som det även kallas, vanten Doris av Clara Falk. Kalen pågick från 16 januari till den 27 februari. Jag trodde inte att jag skulle hinna färdigt i tid men det gjorde jag. Det gick fortare på slutet än vad jag räknade med vilket var klart positivt. Den första vanten la jag upp till den 16 januari, 12 februari passerade jag tummhålet på den vanten och den 16 februari var första vanten klar. Jag la då upp till den andra vanten. Den 24 februari hade jag stickat klart båda vantarna, med tummar och fäst alla trådar så det gick verkligen undan. Nu skall jag bara sätta fart på stickorna med de projekt som finns på dem för snart är det mars och då börjar sockmadness 10.

image

Kommentera

