Mycket på gång

Just nu händer det mycket i mitt liv vilket gör att stickningen har kommit lite åt sidan. Förra veckan fick vi sålt vårt hus som vi har haft ute till försäljning i ungefär ett halvår. Vi har även börjat flytta in i vårt nya hus med allt vad det innebär av att packa ner och packa upp och bära. Detta har resulterat i att man är ganska trött på kvällarna. Men det har inte innebärigt att jag har slutat upp med att starta nya projekt. I veckan som gick har jag börjat på ett par strumpor och ett par vantar. Det jag har att sticka på just nu är:

 

  • Snape stockings, för att hedra Alan Rickman som spelade Snape i Harry Potter så är vi ett par stycken som stickar på dessa strumpor
  • Doris, ett par flerfärgsstickade vantar i blått och rosa
  • Braide edge baby hat, restgarnerna räcker inte så långt men en liten bebis mössa som kan ges bort i present blir det nog lagom till
  • Esthers sommarklänning, födelsedagspresent till Esther
  • Sockan Anna, min julklapp till mig själv jag har kommit en bit på skaftet
  • Tålamodspåsenes adventskalender, strumpor till mig, halva skaftet är klart
  • Fergus, också detta är strumpor men de stickas från tårna och uppåt, jag har gjort halvvägs fram till hälökingarna
  • Slätstickade strumpor, ett par helt vanliga strumpor som även är mitt ufo för januari vilket innebär att jag måste lägga på ett kol för att få klart de
  • Knit for tits, även detta är strumpor i flerfärgsstickning en bit på första skaftet är klart sen tog det stopp men de skall färdigställas under året.
  • Holi, en tjocktröja till mig tycker den är jättefin men sen blev det inte så mycket stickat. Får se om jag repar upp det jag har stickat trots allt.
  • Ernst tröja, en tröja till Ernst i garn jag vann på SIV förra året
  • Kerstin, pulsvärmare från Vantar för alla årstider
  • Beekeeper, min evighetsfilt
  • Ravello, en tröja till mig som det nog inte vore så dumt om jag letade upp och fortsatte på, men det efter flytten
  • Halsduk i flerfärgspatent, skall repas upp och garnet användas till något annat.
  • Trekantssjal lättja, en sjal som mest ligger men någon gång skall de bli klar (helst under året)

Jag funderar nu på att sätta en begränsning på mig själv och mina startade projekt. Att inte starta något nytt innan något annat är klart. Men det brukar aldrig bli bra med sådana ”regler”.

Kommentera

