Stash o meter för december och 2015

Då är det slutet av december. Och sammanställningen för december blev följande.

Gett bort: 1200
Avmaskat: 959
Fått: 378
Köpt: 0
Resultat: – 1781 meter

Verkligen härligt med ett minus. Men frågan är hur det har sett ut över hela året

Gett bort: 10 222 meter
Avmaskat: 13 363 meter
Fått: 16 776 meter
Köpt: 37 255 meter
Resultat: 30 446 meter ökning

Hur mycket jag än har räknat fram och tillbaka så får jag fram olika uppgifter men jag kör på ovanstående. Jag har tidigare år inte fört någon beräkning över hur mycket min garnstash förändras månad för månad och år för år. Om mina siffror stämmer vet jag inte men det ger en uppfattning i vart fall. Från september har jag inte köpt något garn till mig själv vilket känns väldigt bra.

Nu är det snart dags för ett nytt år. Jag kommer bli än mer medveten om mina garninköp. Jag kommer fortsätta med att försöka sticka från stashen. Jag kommer inte sätta något förbud på att handla garn men det måste vara genomtänkt och inte bara för det är fint att lägga på lager. Min tanke är 1000 meter ut 100 meter in. Om det blir verklighet vet vi om ett år.

Kommentera

