Stash o meter oktober

Nu är vi inne i november och det är hög tid att sammanfatta oktober månads stash o meter. Utfallet för oktober blev inte riktigt vad jag hade förväntat mig.

Gett bort: 0
Avmaskat: 1247
Fått: 2302
Köpt: 0
Resultat: + 1055 meter

Trots att jag inte har köpt ett enda nystan så har hag gått 1055 meter plus. Detta för att jag har så fina stickvänner. Tack Anna och Lilo för det fina garnet jag har fått av er och för att jag vann ett garnystan i en tävlig. Nu i november kommer jag dessutom få ett garnnystan till i vinst men mer om det i novembers samman räkning. Det avmaskade är tre par strumpor och en mössa.

23 872 meter hade stashen ökat totalt fram till den siste september. Nu ligger ökningen totalt på 24 927 meter. Jag hade hoppats på minus i oktober men så blev icke fallet. Men jag tycker att det är förlåtet när man får så fina garner av sina kompisar och vinner tävlingar. Jag har i vart fall inte köpt något. För november räknar jag kallt med att få minus, får se om jag får rätt. Jag har som mål att avmaska följande under månaden

  • Knoll (Ernst tröja, även mitt ufo för månaden)
  • Aisly (Teststickningsstrumpor)

Det känns inte jättemycket men då jag är så trött om kvällarna och inte orkar sticka lika mycket som vanligt så känns det ändå som en bra och rimlig nivå.

Kommentera

