Holi Party

Jag är nu igång med att sticka på min Holi Party. Den stickar jag med ett gammalt garn Drops Highlander som jag vann i garnlotteriet på SIV för många många år sedan. Det är en i grunden kortärmad tröja men eftersom den stickas med tjockt garn och tjocka stickor kommer jag göra den långärmad, eller i vart fall så långa ärmar som garnet räcker till. Min första tanke var att eftersom den stickas på tjocka stickor, stickor 9, så borde den gå ganska så snabbt att sticka. Men ack så fel jag hade. Eftersom att det är så tjocka stickor så går det lååååångsamt. I och för sig växer tröjan ganska mycket för varje varv som man stickar men stickorna i sig är tjocka så det blir svårt och bökigt att hålla i. Dessutom så har jag en för lång vajer så det blir mycket dragande. Jag fick en vajer över igår när jag blev klar med en kjol till Esther, jag kanske skulle ta och byta…

holiparty

Edit: det gick mycket bättre efter stickbyte. I morgon är jag nog klar för att ta av armarna.

Kommentera

