Grön tomatmarmelad

Idag fick vi ta en akuttur till Helsingborg och laga vår barnvagn. Den gick sönder igår och det kändes inte helt säkert att montera ihop den med ståltråd, även om den fungerade.

På vägen hem körde vi inom Tomatens Hus och handlade lite. Bland annat blev det fyra kilo gröna tomater där hälften användes tomatmarmelad. 

image

Den är smaksatt med vanilj, kanel respektive ingefära. Jag har inte smakat de än men ser fram emot att få göra det. Vad jag ska göra med de andra två kilona vet jag inte än.

Min teststickning går framåt. Jag tror att jag har kommit ungefär halvvägs och  kommer förhoppningsvis bli klar innan deadline som är till midsommar.

One thought on “Grön tomatmarmelad

Kommentera

