Allt blir inte som man tänkt sig

Jag sydde idag tre mössor. Jag använde upp det sista av mitt hjulen på bussen tyg och tanken var att Esther och Ernst skulle få vars en mössa.

image

Tyvärr blev det så att mössan som var tänkt till Esther passar på Ernst och den till Ernst är förliten. Synd. Dom tur väl är har vi vänner med en tös född i december och de kommer få den. Jag önskar att jag hade mer kvar av tyget, jag tycker så mycket om det.

I helgen åker jag iväg på stickfest i väst. Där ska jag sticka och umgås med andra likasinnade. En av de som brukar vara med kommer antagligen ut som daggäst då re fick en bebis i januari. Till bebisen har jag sytt en liten mössa.

image

Kommentera

