Klänning till Esther

Jag och Esther var inom tant Annicka idag. Det vill säga, vi var inom nystat son är min lys. Jag skulle inte köpa något garn innan siv men det sket sig. 4 nystan rosa cecilia från svarta fåret fick lov att följa med hem. Detta tillsammans med ett mönster på en klänning.

image

Jag har tänkt sticka den i storlek 4 år och det blir Esther i vår. Hoppas hinna sticka den så hon kan få den i födelsedags present. Det känns som detta kan vara en perfekt sommar klänning.

Detta innebär också att min stash har utökats med 440 meter. Undra hur det kommer sig att den bara växer och inte krymper något… men jag gav ju faktiskt bort 600 meter garn häromdagen!

När jag har tagit tag i mina februari ufon och repat upp dem får jag lov att börja.

Kommentera

