Besök på ateljé norrgården

I lördags tog vi med oss moster och åkte till ateljé norrgården. Det börjar bli lite av en tradition att åka dit varje gång vi är och besöker moster i Värmland. Med oss därifrån fick vi lite olika grejer. Jag köpte garn till koftan margot som finns i tidningen avmaskat.

image

Garnet är malabrigo sock i den underbara färgern teracotta. Egentligen ville jag ha gult garn men det fanns det inte. Garnet är för tunt om man ska se på vilken yarn weight den har men jag tror nog att det kan funka fint ändå. Jag måste bara se till att göra en provlapp.

image

Det fikades även på norrgården, vi köpte stövlar till Esther som även ska funka som vinterskor. Och givetvis köpte vi ost. Mögelosten Evert och brieosten Håkan samt en salladsost. Dessutom blev det en tomatmarmelad med vanilj.

image

Jag har sjuka mängder med te. Visserligen dricker jag en hel del te men det finns en gräns för vad som är rimligt så mitt mål är att minska lagret. Det är därför som jag köpte två nya sorter. Stickarens lilla svarta och sockstickarens bästa vän. Jag tyckte de var så passade att de inte gick att motstå. Till mitt försvar så gjorde jag och Mirjam slut på fem sorter när hon var här. Så minus tre än så länge.

3 thoughts on “Besök på ateljé norrgården

  1. Det åter jättemysigt!
    Den färgen i Malabrigo sock är heeelt underbar! Jag använde den som trejde färg till min color affection.
    Jag måste åka till Norrgården snart! Det är ju inte så långt bort egentligen…

Kommentera

