Omlottopp

image

Jag har sytt mig en omlottopp. Den är tänkt att användas som amningstopp. Denna är gjord i ”fultyg” för att jag skulle testa mönstret. Jag har mer sådant tyg liggande och en del förändringar kommer jag att göra till nästa gång.  Framstycket blev för slappt, bakstycket för långt och hela toppen lite för vid. Men i det stora hela är jag nöjd och även denna är klart användbar.

Ikväll ska jag ta det lugnt och sticka lite. Inte en enda maska har jag fått ihop idag. Frågan är bara om jag ska sticka på svärmors poncho, månadens strumpmönster eller kläder till dockan som jag stickar på till Esther. Fast det kanske är bra att ha dockan färdig innan man gör kläder till den.

Kommentera

