Strumpor till Pyret

Jag monogram stickar på min amningsponcho och har nu ungefär halv nystat kvar att sticka. Jag tror att den efter blockning kommer att bli alldeles lagom stor på längden. Bredden har jag däremot inte någon aning om.

image

Esther och jag var inom klädesaffären här i stan tidigare i eftermiddag och köpte strumpor till Pyret. Av någon anledning så har vi nästan inga kvat från Esther och jag hinner inte sticka så många som krävs. Dessutom så behöver man inte stickade strumpor i juli. Kan vara skönt med lite tunnare också. Det är Esther som har valt.

Jag vill beställa garn. Dels till projekt som står på min önskelista och dels bara garn rakt uppochner. Men med tanke på sorteringen igår och den fortsatta sorteringen idag så får det faktiskt vänta. Jag vill dessutom lägga upp till juli månads mönster. Visst, jag håller mig inom mina max antal projekt men jag känner att jag måste bli färdig med något av de som jag håller på med. Suck.

Kommentera

