Sortering av garn

Eftersom att vi snart får vårt lilla Pyre, bara tre veckor till beräknat, har jag fått möblera om i mina byråer. Jag har tidigare haft en till kläder och en till garn. Nu ska jag ha BÅDE garn och kläder i samma byrå. Som tur är så har jag ett par förvaringsbackar också till mitt förfogande.

image

Jag har nu sorterat det i material och tjocklek. Strumpgarn ligger för sig. Tunt ullgarn för sig. Sen har jag blandade ullgarn i två olika sorterade utifrån finheten på garnet dvs det garn som jag vet vad det är har jag i en back och det omärkta i en. Jag har även en back med bara akrylgarn. En byrålåda kommer användas till planerade projekt dvs de som ligger i min queue på ravelry och där jag då har garn hemma. Sen hoppas jag att jag får plats med mina bomullsgarn i en back för sen är det fullt. Jag har sedan i vintras försökt att inte öka min stash. Det går inte jättebra men efter denna ommöblering så är det ett måste att jag minskar mitt lager för nu får jag inte plats med mer.

Kommentera

