Hur jag skall prioritera mina pågående projekt och kommande projekt

Taxkoftan till Pyret är jag snart klar med. Jag har några minskningar kvar för raglanärmarna innan jag skall sätta ihop allt och sticka hals och knappkant. Det finns hopp att jag kan vara färdig med den till helgen. Frågan är då bara om jag skall fixa knappar till den direkt eller om jag skall vänta tills Esthers också är färdig så jag kan ha lika dana knappar på båda. Visst ja, jag måste brodera färdigt taxen också. Det är denna jag stickar på när jag åker tåg och är på jobbet

Hourglass är mitt ufo för april så de måste stickas färdigt under månaden. Jag har kommit en bit på skaftet men är inte ritigt klar. Det finns gott hopp om att bli färdig under månaden. När jag är klar med taxkoftan kommer det vara hourglass som blir min tåg och jobbstickning.

Hopp, stickningen som jag håller på med där hemma. Den stickas i ett jätteskönt rowangarn. Lite tråkig i färgen men väldigt skönt. Tror dock att det kan vara bra med en ganska så neutral kofta och inte bara ha jättefärgglada hela tiden.

När jag är färdig med hourglass tänkte jag sticka på effervesce som är strumpmönstret för april månad. Riktigt läckra ser de ut att vara med flätor åt alla håll. Dessa kommer nog bli tåg/jobbstickning också. Att ha flätor åt alla håll och kanter brukar vara lite pilligt men samtidigt så brukar det inte ta så lång tid innan jag kommer in i det.

Camelia Tee får det bli efter att jag har stickat färdigt hopp. Jag hoppas att hopp kommer gå ganska så fort att sticka så jag kan börja med just Camelia Tee. Det hade varit så skönt att ha en fin lintopp att ha på sig i sommar (om den nu kommer nå runt magen).

Årringe är sommartopp nummer två som jag vill sticka, dock får man sticka en top i taget och Camelia Tee kommer gå före. Men Årringe har ett häftigt mönster där de är stickad som en fyrkant som blir större eller mindre, jag har faktiskt inte koll på om den stickas utifrån och in eller inifrån och ut eller hur den är konstruerad.

Herbology, strumpor till mig som jag började på på SIV. Jag får fortsätta sticka på dem när jag är klar med månadens mönster. De såg ganska så invecklade ut men när man väl började sticka kom jag på att s var inte fallet utan det var lätt att komma ihåg mönstret utan till

Lacy Waves Poncho, den är tänkt att användas som amningsponcho när Pyret kommer. Vilket innebär att det hade varit bra att ha den färdig innan det är dags för leverans. Det är cirka 3.5 månader kvar och frågan är om jag hinner sticka allt ovan innan dess och ändå hinna klart med denna eller hur det blir. Dessutom kommer det komma ett par månadsmönster till i strumpklubben. Lace Waves Ponco är tänkt att stickas efter Årringe är färdig.

Woobie Owl är en söt liten snuttefilt som stickas utifrån och in med en uggla i mitten. Jag hade tänkt att Pyret skulle få denna på förlossningen som snuttefilt. Har en del restgarner i tilda som jag tänkte sticka den i. När man läser mönstret så är det slätstickning först för den stickas utifrån och in. Den slätstickade biten kommer gå utmärkt att göra på tåget medans själva ugglan är det värre med. Får nog ta och börja på den när herbolgy är färdig och sedan lägga in den en sväng där hemma när jag kommer till själva ugglan.

Docka, jag har börjat sticka på en docka åt Esther. Det hade varit toppen om dockan, med lite tillbehör hade varit färdigt när Pyret kommer så att även Esther får något. Det är nog inte lätt att bli storasyster så en liten docka i present i samband med att Pyret kommer tror jag hade varit uppskattat.

Taxkofta till Esther, det köptes garn till en taxkofta till Pyret (snart färdig) och en till Esther. Tanken är att de skall kunna använda de samtidigt i höst och vinter. Så när jag har fått färdigt det som är tänkt att stickas till Pyret så här inledningsvis så är det bäst att sticka koftan till Esther så att de verkligen kan ha de samtidigt. Detta är ett lätt mönster och lätt att sticka så den kommer få vara ”följa med stickningen” efter dockan.

Hit och dit mössa på stickfestivalen i Höganäs för något år sedan så köpte jag garn till en hit och dit mössa av tant kofta. Det är en jättesöt basker. När vi kommer så här långt igenom mina projekt så tror jag att det är läge att börja tänka på hösten/vintern och därmed sticka en höstbasker till mig. Även hit och dit mössan är ganska så lätt, utifrån vad jag har set på mönstret så även den får vara ”följa med stickning”. Dock först efter att Taxkoftan är färdig.

Esther, är så söta vantar med katter på. När jag kommer till Esther på listan tror jag att jag har hunnit gå på semester alternativt föräldraledighet. När det gäller Esther så är det diagramstickning i två färger och det är inget som jag är speciellt bra på. Dessa kommer därför, med ganska så stor sannolikhet hamna på hemmastickningslistan dvs efter att ponchon är färdig.

Dubbelpatentstickad halsduk i två färger, julklapp till mannen. Får se när jag börjar med den. Målet är att den skall vara färdig i god tid till jul så att mannen kan få den. Kanske, kanske, kanske gör jag ett avbrott i min ovan planering och sätter in halsduken som ett mellanprojekt. Får se om jag bara gör de rak eller om jag kommer göra något övrigt mönster på den.
Myrtle cardigan en så underbart fin kofta som jag nu i vår har köpt både garn och mönster till. Dock har jag en känsla av att den kommer att kräva en hel del uppmärksamhet så den får helt enkelt vänta tills att vantarna har blivit färdiga. Åtminstone i början kommer jag nog få sitta med diagrammet på min magnetplatta och följa rad för rad.

Offe koftan, inget svårt monster utan väldigt lätt i sig. Jag har garn hemma, kauni, men sen jag fick med hemlispaket för mars så vill jag istället sticka den i Magasin Duetts supersoft garn. Men för att göra det så behöver jag köpa ett par nystan garn till (dvs 11 stycken) och det känns inte som det är riktigt läge att göra det nu. Dessutom så har jag en massa före på listan. Detta kommer nog också bli en hemmastickning för att den kommer bli ganska så stor och otymplig rätt så omgående och då är den inte speciellt lätt att ta med sig när man skall iväg på saker och ting.

Carillon Cardigan, en helt underbar kofta som jag köpte garn till under stickfesten i helgen. Jag ser fram emot att sticka den men först så måste jag beställa mönstret. Det är ganska så svårt att sticka utan att ha något att följa.
Pomegranate, även till denna behöver jag införskaffa mönster innan jag kan börja på den. Garnet är röt och införskaffades på SIV. Det hade varit snyggt att ha en röd Pomegranate att ha på sig på julafton. Det kanske skulle vara ett mål att sträva efter.

Ginny’s Cardigan, är en kofta med ett sött ugglemönster på ryggen. Jag har både garn och mönster hemma. Dock får den vänta lite på sig att få komma till start innan jag har stickat ett antal koftor först.
Perfekta tröjan, är från atelje Norrgården och påbörjad. Jag stickar den i det upprepade garnet från Fredriks tröja. Den kommer bli fin, varm och gosig när den blir klar. Dock känns det inte som någon utmaning att sticka på den och därför får den helt enkelt vänta medans jag stickar på roligare saker under tiden. Att tröjan skall bli klar för att användas är ett löfte, frågan är bara NÄR den kommer bli klar.

Linnea, asymetrisk kofta, en underbar kofta från Marias garn. Asymetrisk i sin knäppning vilket gör att modellen blir intressant. Fick mönstret när online stickcafé firade ett antal medlemmar, vilket kommer jag inte ihåg, men något garn till den har jag inte. Jag får först sticka de projekten där jag har både mönster och garn och i andra hand de projekten där jag har garnet, mönstrena är inte lika dyra att köpa.
Sedan finns det ytterligare projekt i planeringsstadiet att göras. Men om jag följer listan så här långt lär det ha gått ett bra tag och frågan är om listan över min planering kommer vara aktuell då? Den som lever får se.

Önskelista:
6 nystan av Karin Öbergs Kalinka garn till att sticka Linnea koftan från Marias Garn
1 nystan av vardera färg från Magasin Duettes supersoft
– Cornflower
– Clementine
– Pea green
– Calypso
– Viola
– Sunrise
– Brandy
– Allium
– Aquamarine
2 nystan av Magasin Duetts supersoft i färgen Bleached White

Kommentera

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )