Planering för våren som nu är i antågande

Våren är i antågande i skåne och en planering över vad som står på min lista under den närmsta tiden kanske inte vore fel.

 

  • Present, Esther skall på två olika kalas nu i mars och det är hög tid att fixa present till de. Det kommer bli sytt. Det är utklippt och väntar på att sys ihop
  • Leksak, sticka färdigt tröjan, utvärdera och rapportera den. Om jag har tur så blir den klar i kväll.
  • Fredriks mössa, som mars ufo
  • Ateljé Norrgårdentröja, lägga upp och sticka ner till ärmhålen så att den är redo att tas med till SIV i slutet av mars
  • Hundkofta till Pyret med garn från Ateljé Norrgården
  • Hundkofta till Esther, samma som till Pyret men då jag inte har något mönster så gör jag Pyrets först och kollar av mot Esther och sen får jag räkna om
  • Januaristrumpor, på lördag kommer det nya mönster till båda mina strumpklubbar och jag vill gärna vara klar med dessa så att jag inte har hur många strumpor och projekt igång på en och samma gång.
  • Alpackakoftan, jag vill ju gärna få den färdig så att jag kan använda den
  • Docka, jag började i höstas sticka en docka till Esther. Denna vill jag få färdig så att hon kan leka med den. Men tiden, den räcker ju inte till.

 

Utöver detta så finns det på önskelistan en offekofta till mig och en lintröja från Karin Öberg. Jag har dessutom en påbörjad svart kofta där jag bara lagt upp till resåren som inte hade varit dumt att få färdig. Var är min tid när jag behöver den? En svart kofta har jag dessutom behov av i gardroben då vi körde en ordentlig garderobsrensning i helgen och det var en heeeel hög med kläder som inte finns hos oss mer bland annat min svarta kofta. Men en svart kofta som inte är svart längre utan grå och dessutom hålig det är inget att behålla….

 

När vi gick igenom garderoben gjorde jag även det tråkiga konstaterandet att jag har sjalar och då menar jag sjalar. Nu ligger inte alla på ett och samma ställe men det är säkert 10 hemmastickade sjalar som jag har. Oftast använder jag bara en så fler sjalar behövs det inte och en hel del av min sticktid har gått till att sticka just sjalar så kanske kommer det bli mer sticktid till tröjor/koftor till mig om jag nu väljer att avstå från sjalar. Sjalar är jätteskoj att sticka men jag har mer användning för tröjor just nu och sjalar använder jag ju som sagt inte jätteofta.

 

Dessutom har jag insett att någon virkad adventskalender kommer Esther nog aldrig att få. Visst man skall aldrig säga aldrig men sannolikheten är inte speciellt stor då det inte tillhör min favoritsysselsättning att virka yttepyttefigurer. De figurerna som är gjorda och påbörjade kommer få ligga kvar i sin påse och kanske kanske kommer de någon gång att bli färdiga.

 

 

Kommentera

