Plommonmarmelad och förkylning

Idag har vi gjort plommonmarmelad. Mannen plockade en stor påse när de var och röjde i hans farmors hus.

image

Jag hoppas verkligen att det blev gott. Tyvärr blev den inte helt kärnfri men det kanske är charmen med hemmagjort.

I torsdags eftermiddag hade vi det lite strul med tågen. Igår morse gick de inte alls men man hade lovat att de skulle gå efter lunch. Vid tolv började tågen rulla men redan vid två stängde de allt igen vilket resulterade i att mannen fick komma och hämta mig. Till detta lägger vi en stor förkylning. Inte undra på att man är trött.

Idag har vi dessutom varit på jabadabados årliga julutförsäljning. Fick tag på fina julklappar till Esther även om vi egentligen redan var färdiga.

Detta ska egentligen vara en handarbetsblogg så en liten kommentar om vad jag pysslar med kanske vore på sin plats. Jo jag stickar i huvudsak på min rotor sjal. Och den varvar jag med min alpacka kofta. Jag har fått fördubblat storleken på min rotor de senaste dagarna. Om jag fortsätter så här så blir jag kanske klar någon gång.
image

Kommentera

