Statusuppdatering angående pågående projekt

Jag är faktiskt lite imponerad över mig själv. Än så länge har jag inte brutit mitt nyårslöfte för 2013 och nu är det inte så lång tid kvar på året. Heja mig. Mitt nyårslöfte var att inte ha fler än tio projekt på gång samtidigt (plus ett som jag har i stugan) och det har jag hållit.

  • Docka till Esther
  • Spindelstrumpor
  • Augustistrumpor
  • Alpackakofta, påbörjad innan 2013
  • Svart kofta, påbörjad innan 2013
  • Adventskalender sjal, påbörjad innan 2013
  • Rotor
  • Tre räta en avig
  • Hourglas strumpor
  • Lättja sjal (på Hven)

Så av mina totalt 10 projekt (inklusive det på Hven) är det tre stycken som inte är påbörjade i år. Två av de är påbörjade hösten 2012 och alpackakoftan så tidigt som 2008. Det innebär att jag trots allt har en viss rullians på mina stickningar. Jag som ibland känner att jag hela tiden håller på med samma. Adventskalendersjalen från förra året skall repas upp. Jag har sagt det för men inte blivit färdig till det. Så det får bli dagens projekt. Repa sjal.

Jag har inte hunnit så långt på min planerade lista över vad som skulle göras till vissa datum nu i höst men det får vara som det är. Man kan inte hinna med allt. 26 projekt har jag hunnit klart med i år och minst ett, helst två till kommer det bli innan det är dags för nytt år. Heja mig! Fast mer statistik och redogörelse än så här får det inte bli nu, vad skall jag annars skriva i min årskrönika?

 

Kommentera

