Dagens blogg.

Vad skall då dagens blogg handla om idag. … Jo, jag ha en del att sy. Hoppas att jag hinner göra det idag, även om jag inte tror det. Mina föräldrar är på semester så jag måste hem till de och umgås lite med deras katt. Lite mat, vatten, tömning av låda och omvårdnad.

 

Vad är det då som skall sys?

  • Tröja till Loke
  • Tröja till Grim
  • Leggings till moster Mirjam
  • Julklapp till E
  • Julklapp till A

Sen är det nog inte mer som skall sys. Om jag tar ett plagg i veckan så hinner jag innan jul och hinner dessutom skicka iväg de som skall iväg per post så de når mottagarna innan det är julafton.

 

Frågan är vad jag skall ha för färg och tyg till As julklapp. Samt då även modell kjol, tröja eller leggings. Jag har ju lite tyg att välja på så något blir det alltid. Det tog ju ett tag att fundera fram vad jag skulle ha till E men nu är det färdigttänkt =)

 

Stickningen av mina spindelstrumpor går framåt. Jag har kommit till hälen och håller på med hällappen. Jag ser fram emot att fortsätta på foten när jag kommer så långt. Jag har tittat både framåt och bakåt i min Harry Pottersticktidning och kommit fram till att det första som jag antagligen kommer sticka därifrån är dragon eggs socks eller fred & george sock. Oh vad jag vill!

Kommentera

