Pulsvärmare färdiga

image

Idag blev mina pulsvärmare från förra veckans kurs färdiga. Jag är nöjd med resultatet. Mest nöjd är jag för att ha lärt mig sticka aviga maskor på framsidan. Dvs man stickar fram och tillbaka utan att vända arbetet. Skoj! Vet dock inte om jag kommer att använda de själv eller om jag ska skicka iväg de som julklappar till någon.

En sak som är extra bra med att jag blev klar med dem är att jag behöver stickorna för att kunna teststicka en kofta till Esther. Jag trodde att jag valde stickor 5.5 till mudden men det var bara 5. Men nu blev det inget problem. Nu återstår det bara att se vilket garn som jag ska använda.

Kommentera

