Inte blev det någon Downton Abbey igår…

… istället blev det Arga snickaren. Men stickat blev det. Jag håller på med tåminskningarna på den första kattstrumpan. Det känns bra. Hoppas hinna färdigt med tån idag så jag kan börja på hälen. Annars så har jag precis börjat på spindeln på mina spindelstrumpor och det känns bra. Det kommer vara riktigt färgstarka spindlar.

 

Jag skall vara med i ett byte efter min Iron-wo-man utmaning i somras. Efter att ha tittat i min byteskompis blogg och funderat och tänkt har jag nu kommit på vad jag skall skicka iväg till henne. Jag känner mig riktigt nöjd. Hoppas att hon också blir det. Kommer dock skicka först till helgen då jag behöver göra ett snabbstopp i garnaffären först.

 

Häromdagen fick jag vet att jag har vunnit garn i en utlottning hos Eva (http://evsi.blogspot.se) ett nystan strumpgarn. Härligt nu när jag har bestämt mig för att inte handla garn åt mig själv. Heja mig! Det var två olika färgställningar som lottades ut. Det kommer bli spännande att se vilken av de två som jag har vunnit.

 

Jag känner mig fotfarande inte i form fryser och snorar. Jag har inte vågat ta tempen idag för att se om jag har feber… Halsontet har i vart fall försvunnit. Jag vill sy och träna. Inte bara sitta och inte orka göra något.

 

Lite lugna planer har jag för dagen

  • Se Halvvägs till himmeln
  • Se Dessertmästarna
  • Se Hela Sverige bakar
  • Läsa Jo Nesbö
  • Plocka fram tyg till förskolan
  • Lägg undan vävt tyg
  • Lägg undan jersey
  • Klipp ut Leos tröja

Får som vanligt se vad jag hinner med. Om det blir något, allt eller inget. Svårt det här.

Kommentera

