Då var det fredag kväll igen.

Vart tar tiden vägen egentligen? Fredrik är hos sina föräldrar och Esther sover, hoppas jag. Kvällen är min. Frågan är vad jag skall ägna den åt att göra. Sy lite blir det nog, jag har ju en beställning att ta tag i.

 

Prioritetsordningen var och är:

  • Sätt igång tvättmaskinen, och sedan hänga upp det
  • Ta fram material till kursen
  • Sy tröja till beställning
  • Sy Esthers onepeace, så jag kan mäta hur lång dragkedja jag behöver
  • Virka julbock

Som vanligt kommer jag inte hinna igenom hela listan. Men en del kanske man får gjort. Vika lite tvätt vore inte heller fel…  Målet igår var att jag idag skulle bli färdig med min julbock men det vet i tusan om jag hinner med. Sova behöver man också göra sägs det. Måste ju dessutom vara pigg och alert när man skall på klädparty.

 

På söndag skall jag på stickkurs hos Annicka (www.nystat.se) där skall en stickkompis till mig hålla i kurs. Charlotte (bykaae.dk) är från Köpenhamn men vi träffades på SIV på Grötö för ett par år sedan. Träffade henne i våras så det skall bli roligt att träffa henne igen. Kursen gäller användandet av flera färger. Det skall bli spännande att se om man kan förfina sin teknik något.

 

Jag har kollat igenom tv tablån och inte är det något roligt där idag. Lika bra att gå in i tvättstugan och börja med att ta fram tyget och klippa ut till tröjan. Hoppas nu bara att den blir lika bra som Esthers blev, alltid nervöst att göra till någon annan.

Kommentera

