Tisdag den 17 september 2013

Idag skall mannen med syster iväg till Lund på filosoficirkel precis som förra veckan. Det innebär att jag skall vara hemma själv med loppan. Vad vi skall ha det mysigt fram tills det är läggdags. Efter läggdags är det som vanligt mycket att göra. Vad som står på planeringen idag är följande

  • Maila diakonin i landskrona (i min sockstickegrupp är vi nu 1000 medlemmar och det firas genom att så många som möjligt skall sticka ett par strumpor till välgörenhet och jag funderade på att ge mina till diakonin i staden där jag bor)
  • Tvätta, minst två gärna tre maskiner (kläder i första hand, inte tyg)
  • Vika tvätten som fortfarande inte är vikt, fy på mig
  • Sy tröja till Magne
  • Sy tröja till Esther

 

Det ger mig följande tidsschema

18.10 kommer hem, sätter på tvättmaskin

18.30 Esther får middag, torka ur kylen

19.00 Göra Esther i ordning för natten

19.30 Lämna Esthers rum

20.00 Öva på öppning till Magnes tröja

20.30 Häng tvätt, sätt på ny maskin

21.00 Rita mönster till Magnes tröja och klipp tyg

21.30 Sy Magnes tröja

23.00 Häng tvätt, förbered ny maskin till i morgon

 

Som vanligt kommer jag inte hinna med det jag har tänkt, här är ju inte ens tvättvikning medplanerat. Får ta itu med det innan jag hoppar i sängen. När Fredrik kommer komma hem vet jag inte heller. Ju senare han kommer hem desto mer kommer jag hinna, tror jag…

 

 

Kommentera

