Ny beställning

Jag har idag beställt från både ohlssonstyger och liandlo. Första gången från Ohlssons där det blev verktygstyg i lime och turkos samt brunt tyg med lime prickar för att, förhoppningsvis, kunna använda till verktygen. Från Liandlo blev det en ottobretidning och enfärgad interlock. Det innebär nu att jag har både tygköps och garnköpsstopp åtminstone fram till jul. Nu skall jag bara få tid att sätta mig ner och leta mönster och framförallt sy. Jag har skrivit upp lite vad jag vill göra i vilka tyger. Det blir nog att börja med att sy tröjor till Esther. Jag konstaterade i morse när jag skulle ta en långärmad tröja till Esther att hon har många rosa tröjor och det är inte alltid helt lätt att matcha till de färgglada kjolarna eller byxorna. Så tröjor till loppan står överst i kön. Frågan är bara vilken modell som det skall bli av. Någon enkel tror jag så mönstret på tyget kommer fram.

 

En onepeace har Esther behov av och det ganska så snart. Egentligen är det det som är mest akut att sy/införskaffa åt henne. Jag har jättefint mysigt velour som är köpt till det. Det kanske är det jag skall tillbringa kvällen med, klippa ut mönster och tyg till en onepeace till Esther. Det enda jag inte har för att kunna färdigställa den är att jag behöver köpa en dragkedja.

 

Det jag har planerat att sy till mig får jag nog vänta lite med, åtminstone en del. Det känns som att det inte är riktigt läge just nu att sy klänningar och linnen med tunna axelband. Men en Ceciliaklänning har ju långa ärmar så de kanske man skulle ge sig på. Jag är ju i behov av lite nya kläder.

 

Idag fick jag ett underbart mail från min mors kusins fru. Hon har köpt Harry Potter sticktidningen till mig så den borde komma om någon vecka. Tjoho, det finns en massa fina mönster i den och på grund av upphovsrättsregler så får den inte lov att säljas till Europa av företag så då får man nyttja sina resurser.

 

Min mysteriesjal hade jag som mål att jag skulle bli klar med idag. Än så länge lever hoppet. Jag har 5 varv kvar plus avmaskningen om jag kommer ihåg rätt. Det kan gå om jag har flyt och det inte tar för lång tid att klippa onepeacemönster. Så skoj det hade varit att bocka av något från min planeringslista.

Kommentera

