Längre fram i tiden

För någon dag sedan gjord jag en lista över de stickprojekt som låg nära i tiden. Jag funderade på att göra en lista nu över alla de stickprojekt som är planerade och när de skall vara klara.

Koftor

  • Fjäril – deadline 23/8 (teststickning)
  • Barntröja a la Karin – zauberball – deadline 31/10 (hösttröja)
  • Hjärtjultröja – deadline 20/12 (julklapp)

Leksaker

  • Arne och Carlos docka – deadline 20/12 (julklapp)
  • Bondgård virkad – deadline 10/4 (present till Esther)
  • Kakbuffé virkad – deadline 10/4 (present till Esther)
  • Grönsaker virkad – deadline 10/4 (present till Esther)
  • Julfika virkad – deadline 10/4 (present till Esther)
  • Glass – deadline 10/4 (present till Esther)
  • Fika – deadline 10/4 (present till Esther)
  • Nalle Puh – deadline 1/2 – 2014
  • Ior – deadline 1/3 -2014
  • Nasse deadline 1/4 – 2014
  • Tiger deadline 1/5 – 2014

Prydnad

  • Luciatåg virkad – deadline 10/12
  • Julkrubba virkad – deadline 10/12
  • Julfigurer virkad deadline 10/12

Sjalar

  • Mysteriesjal – deadline 5/9 (sista ledtråden släpps 30/8 så jag håller tiden)
  • Julkalendersjal – deadline 15/11 (måste vara klar innan årets sätter igång)
  • Rotor – deadline 20/12 (så den kan användas i jul)

Presenter

  • Strumpor Esther – deadline 30/9 ( börjar bli kallt då)
  • Vantar Esther – deadline 30/9 (börjar bli kallt då)
  • Kattstrumpor – deadline 15/10 (så de kan överräckas innan det blir kallt)
  • Tossor – deadline 15/12 (så man kan njuta av de i jul)
  • Tre räta en avig – deadline 31/3

Idas

  • Augustistrumpor – deadline 31/8 (det är ju den sista augusti då)
  • Basker – deadline 15/9 (så man hinner använda den innan det blir för kallt)
  • Septemberstrumpor – deadline 30/9 (det är ju den siste september då)
  • Mössa SIV – deadline 30/9 (börjar bli kallt då)
  • Hourglass strumpor – deadline 15/10 (så man kan njuta av de i vinter)
  • Mollytröja – deadline 30/10 (gladtröja i höst)
  • Oktoberstrumpor – deadline 31/10 (det är ju den siste oktober då)
  • Alpacka kofta – deadline 30/11 (så den kan användas i vinter)
  • Noveberstrumpor – deadline 30/11  (det är ju den siste november då)
  • Decemberstrumpor – deadline 31/12 (det är ju den siste december då)
  • Offekofta – deadline 15/2 – 2014 (vårtröja)
  • Lintröja – deadline 31/5 – 2014 (sommartröja)
  • Svart kofta – deadline 31/8 – 2014 (nästa hösts kofta)
  • Cherie Amour tröja – deadline 1/12 – 2014 (vintertröja)

 

Utifrån detta kan man utläsa att hela min höst är komplett med stickprojekt. Därtill kommer allt som jag vill sy. Undra på att jag inte tycker att tiden räcker till. Denna fina lista kommer jag skriva ut och sätta på anslagstavlan på jobbet så jag kan bocka av för allts om hinner bli klart. Friskt vågat hälften vunnet eller vad är det man brukar säga?

 

Idag kommer stora hjärtat hem. Eller jag kanske skall säga i kväll. Jag har för mig att tåget skulle vara framme någon gång vid 23 tiden. I kväll finns det således gott om tid att fortsätta på det som jag har börjat det vill säga ta hand om tvätten. Det största problemet med det är att mycket av kläderna är Esthers och det är inte lätt att gå in och lägga kläder i hennes byrå medans hon sover. Just nu ligger de i fina små högar inne på vår byrå.

 

Så dagens planering är följande

  • Leka med Marta
  • Vika tvätt
  • Plocka undan tvätt
  • Tvätta sängkläder
  • Sy klart Allans tröja
  • Sticka färdigt ledtråd 1 i mysterie sjalen

Hoppas jag hinner med allt som är planerat, då blir jag nöjd!

Kommentera

