En klänning till Clara

För ett tag sedan var jag och Fredrik iväg ett par timmar. Vi behövde barnvakt åt loppan och snälla Anna ställde upp. Hon ville inte ha något för besväret men gillade Esthers klänning som var hemma sydd. Bestämde mig för att sy en klänning till Annas systerdotter. Någon speciell färg önskades inte men helst inte rosa.

image

När vi var i Stockholm på semester köpte jag detta tyget som jag själv tycker blev perfekt för ändamålet. Klänning men inte speciellt tjejig

Mitt luftslott växer så sakterliga. Jag är klar med den enligt grundmönstret men väljer att sticka upp det garnet jag har och får därmed längre ärmar vilket är bra för mig som är lite frusen av mig. Jag hade hoppats vara klar med den idag men det är jag inte. Nytt mål uppsatt: i morgon.

Dessutom ser det ut som det kommer lösa sig angående Harry Potter sticktidningen som jag vill ha!

Kommentera

