Fin födelsedag

Jag har firat min födelsedag tillsammans med man och dotter. Har haft en fin dag men är nu ganska så trött. Väntar på att tösen ska somna så jag kan sätta mig och sticka lite. Givetvis är det molly som jag stickar på.

Av min älskade man och dotter fick jag hela fem paket. Jag måste ha varit riktigt snäll.

image

Det jag fick var presentkort på bokias bokklubb (låna och läs), downton abbey säsong 3, boken beskära träd och buskar (vi har en hel del träd och buskar i vår lilla trädgård så det är bra att veta hur man ska göra med de olika), sticka dockor av Arne och Carlos (jag har stickat och gett bort strumpor till Esthers kompisar, Fredrik tyckte jag kunde uppgradera till dockor samt att loppan behöver en kram docka).

Den sista boken jag fick, fallna kvinnor, är den som historiskt sett är den mest intressanta. Den handlar om de kvinnor som var inlåsta på citadellet här i landskrona för att bli goda och samhällsriktiga medborgare. Jag ser verkligen fram emot att läsa den.

I morgon kommer jag dessutom antagligen köpa mig en egen present då vi ska gå en tur till en tygaffär och handla lite.

Kommentera

