Vad Esther behöver och jag

Efter att ha gått genom Esthers klädeslåda i helgen när det var dags att ta fram kläder åt henne har jag kommit fram till att hon behöver följande

  • Leggings svarta
  • Velour byxor att mysa med (varför köpte jag inte velour från Stoff och Stil)
  • Långärmade tröjor
  • Kofta/utanpåtröja

Jag har gjort en beställning hos stoff och stil och den har nu kommit till mitt utlämningsställe. Får se bara om jag kan få tid att gå dit och hämta ut det. Tre olika sorters tyg blev det.

 

Igår var vi på ikea och handlade. Bland annat köpte vi 12 meter tyg. Det skall bli till en sommarklänning till mig, ett linne, två kjolar och en gardin till uterummet. Leveransen från stoff och stil är på 4.5 meter varav 3 är till mig. Det känns som jag borde ta mig tiden att sätta mig ner och sy till mig.

 

Alltså har jag en massa grejor att göra som vanligt. Jag har dessutom fått ledtråd 1 i min cover up kal och ledtråd 2 till mina strumpor. Som vanligt så räcker tiden inte till. Jag får nog sluta planera vad jag skall göra snart och börja göra något av de som står på mina planer.

Som sagt

Till Esther:

  •  Leggings
  • Långärmade tröjor
  • Kofta/utanpå tröja
  • Mjuka byxor

Till mig:

  • Kjol (svart grå)
    ÅKERKULLA Metervara IKEA
  • Kjol (svart mönstrad)
  • EIVOR LEVA Metervara IKEA
  • Klänning (ikea)
  • LUDOVIKA Metervara IKEA
  • Linne (samma tyg som ovan klänning)
  • Klänning (stoff och stil)

Stickat

  • Coverup Kal
  • Alpacka kofta
  • Rotor
  • Adventskalender sjal
  • Släta strumpor
  • Katt strumpor
  • Tre räta en avig
  • Lättja sjal
  • Svart kofta
  • Kal strumpor

 

Kommentera

