Inte helt i form

Normal
0

21

false
false
false

SV
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Urk, igår eftermiddag kom hudvärken smygande för att under kvällen slå till rejält. Det har inte blivit många timmars sömn i natt då huvudet inte hittade någon speciellt skön ställning för att inte dunka. Har haft sådan här huvudvärk en gång innan och då lät jag det bero. Men nu så bokade jag tid till läkaren och skall dit i morgon vid lunch. Får se om de kan hitta vad som orsakar detta onda som gör att man inte fungerar som man ska. Det var så illa i morse att stora hjärtat fick köra mig till jobbet då jag inte vågade göra det själv. Det blir tåget hem och promenaden dit ser jag inte fram emot men något val har jag inte. Att jag inte mår helt bra märks dessutom på att jag inte har pysslat med något sedan lunch igår, inte så lång tid för andra men för mig är det det. Igår låg jag och vilade framför tvn och idag har det inte blivit något direkt heller. Får se hur det blir ikväll.

Att man är kass och inte orkar pyssla innebär inte att man inte orkar TÄNKA på vad man skall göra. Jag har ju bestämt mig för att inte köra några teststickningar under sommaren utan bara sticka på det jag känner för. Vilket känns jättebra.  Så som jag funderar nu så är det at först och främst sticka färdig Esther strumpor, vilket inte borde ta så lång tid. Jag är färdig med hälen och har bara foten kvar och en fot i storlek 24 är inte jättestor. Därefter blir det till att lägga upp till min kollegas strumpor som kommer vara mitt ha med projekt där man inte behöver tänka jättemycket. Samt att jag hemma skall sticka vidare på min alpacka kofta så jag får den färdig någon gång. Jag är snart färdig med minskningarna för armhålet på ena framstycket. Sen är det bara det andra framstycket, bakstycket och ärmarna kvar, sen är jag klar. Jag har kommit fram till att börja minskningarna på det andra framstycket och bakstycket så det är inte jättemycket kvar.

Under semestern tänkte jag även börja på en tröja, Molly, åt mig. Tänkte sticka den i mina tilda restgarner. Dvs jag tar ett nystan ur påsen och stickar på det ett tag och sedan tar jag ett annat. Dock tänkte jag ha vit halskant och vita muddar på den så det blir något enhetligt i varje fall.

Jag är med i en sygrupp på facebook där man har utmaning över sommaren att sy något i sig själv genom att redoa något gamalt. Jag har från min mors faster och från min farmor fått en del gamla påslakan. Jag tänkte sy en sommarkjol till mig själv i en av dem. Borde inte vara så svårt. Bara att rita av en kjol som jag gillar och som sitter bra och sätta gummiband i midjan på den.

Kommentera

