Ha begär, mycket att göra och humör

Jag fick igår veta att det säljs trikåtyg (och annat tyg) billigt i en affär som ligger på vägen mellan jobbet och där jag bor. Jag vill givetvis åka dit och titta på vad som finns men det är det dåligt med tid till. Dessutom så har jag redan en massa tyg och en hel del projekt som jag vill göra. Inte lätt att få ihop det hela. På min sömnadslista står det just nu:

 

  • Present till Litenbror
  • Klänning i Nalle Puh tyg till Esther
  • Klänning i prickigt tyg till Esther
  • Sommarjacka till Esther (fast vi har ganska nyss köpt en till henne, dock inte i samma material)
  • Leggings till Esther
  • Kortarmad och kortbenad pyjamas till Esther
  • Linne till mig

 

Det känns som det är en hel del saker till lilla loppan. Och egentligen så behöver hon inte något för hon har en massa kläder. Detta är verkligen ilandsproblem.

 

Mitt humör är nu på väg att bli bättre. Vi har fått igång tv, internet och telefon vilket innebär att jag igår kunde se det tv programmet som gick i söndags som jag missade. Idag kommer jag beställa en ny stegräknare. Jag skall bara förvissa mig om att den har de funktioner som jag önskar. På lördag skall vi åka och lämna in mobilen på service så får jag förhoppningsvis tillbaka den efter några dagar och att den då fungerar. Om de inte gör det då vet jag inte riktigt vad jag gör…

 

Dessutom har jag fått beställning av en kollega om att sticka ett par strumpor till henne. De är utifrån mönstret som jag stickade Fredriksjulklappsstrumpor dvs de med katterna på. Vi håller på att diskutera fram vilka färger som skulle vara snyggast till dem. Nu lutar det åt mörkbruna strumpor med beiga katter på.

Kommentera

