Kvällsläsning

image

Mina föräldrar rensar i min farmors hus och där hittar de lite gobitar emellanåt. I den senaste vevan hittade de stick och sömnadsmagasin. Een som är uppe till höger är från 1953 så den är nog köpt för att göra kläder ur åt min fae som är född 1950.

Nu ska jag bläddra igenom de och se vad roliga skapelser de innehåller.

One thought on “Kvällsläsning

  1. Åh, så underbart med gamla böcker! Jag var hemma hos mamma över påsken, och hon hade hittat en hel hög med gamla märkböcker och liknande för broderi. De var från mellan ungefär 1915 och 1950, och lär ha tillhört min mormors mor, eftersom vi hittade små lappar med hennes initialer uppritade på i böckerna. 🙂

Kommentera

