På stickfest i väst

Nu är jag på stickfest i väst med en massa andra stickerskor, två stickare är här oxå.

image

Det blev inte riktigt den starten som jag hade tänkt då Esther blev sjuk. Men problem är till för att lösas och tack vare morfar så löste det sig, tack!

Här uppe i Gottskär är allt toppen. Vi fick goodiebag med lite smått och gott i. I går kväll var det garnlotteriet. Jag hade 10 lottter och vann en vinst.  Strumpgarnet på bilden och det var perfekt för teststickningen jag ska göra ville jag ha orange garn till. Mamma hade desto större tur och vann på tre av sina lotter.  Hon var dessutom så snäll att hon gav mig två av vinsterna, en deckare med sticktema och 10 nystsan sublim med ull, alpacka ovh cashmir.

Senare på kvällen var det dags för knitquiz. Frågesport med sticktema. Vi lyckades komma sist och vann 10 smånystan från järbo.

Nu ska jag lägga upp till Kamillas strumpor i det nya garnet.

Kommentera

